Cik Nurul Nabila :')

Cik Nurul Nabila :')

Wednesday, February 22, 2012

Bersediakah berubah ?

Assalammualaikum :')


Hari ny Bella tertarik na cakap pasal ny :')


HIJAB : BERSEDIAKAH UNTUK BERUBAH ?




Okay , sebagaimana kita tahu , alhamdulillah , sekarang pun dah makin ramai yang berhijab . Dulunya jika mereka lebih selesa dan memilih untuk FREE HAIR , sekarang ramai di kalangan remaja khususnya mula mengambil langkah untuk berhijab . Tak tahulah sama ada mereka berhijab untuk mengikut trend ataupun mahu memenuhi tuntutan menutup aurat sebagai kewajipan agama :') 


Antara mengikut tuntutan agama , mahupun mengikuti perkembangan fesyen , mana satukah yang anda pilih ? Tidak dapat dinafikan , remaja sekarang lebih gemar memakai hijab yang mengikut arus kemodenan fesyen . Tidak ketinggalan seperti saya juga . Anda menggemari fesyen seperti ini :


PENGASAS GAYA TUDUNG HANA TAJIMA- SIMPSON :')













My name is Hana Tajima-Simpson, I'm 23, with a Japanese father and English mother. I have a pretty mixed background, both my parents are artists, so I grew up in a really creative environment. I didn't study fashion for that long, and although I am a self-confessed geek I never really got along with formal education.

I didn't want to lose my love of designing, so I left the fashion course I was on. It's less of a contradiction than it sounds


GAMBAR : CREDIT TO ENCIK GOOGLE 
BIODATA : CREDIT TO HANA TAJIMA - SIMPSON BLOGSPOT :')


Cantik kan dy ? Saya mula kenal dia masa tu dia datang ke Malaysia dan memperkenalkan rekaan tudungnya bersama dengan Yuna . Tengok dalam tv je lah . Kang kalau ta explain , mesti korang ingat bella jumpe dy depan depan . aha ! seriously , shawl dy menjadi ikutan remaja sekarang . Betul . Kadang kadang , mesti korang sanggup dok geledah ENCIK YOUTUBE kan sebab nak cari cara memakai selendang macam tu . Elleyh , ta ya tipu , i pung same you :') 


Lagi satu artis yang menjadi ikutan dalam berhijab . Agak agak siapa ? Korang mesti tau kan . Kalau na kelua dating ke , pergi kelas ke , pergi bersiar siar ke , ta pun na keluar dengan kawan kawan , mesti korang nak pakai selendang ala ala YUNA kan ? Kalau dapat pakai shawl cara macam dy , meletup letup penampilan korang . vouge the vass gitu . Meh kite tengok sikit cara dia dalam berhijab . Siapa kata kalau kita bertudung kita ta boleh nampak cantik ?












GAMBAR : CREDIT TO ENCIK GOOGLE SEKALI LAGI :')


Memang antara fesyen dengan remaja tidak  dapat dipisahkan  . Tetapi , pernahkan anda terfikir untuk berhijab dengan sempurna ? Maksud saya , berhijab dengan mengikut batas batas agama ?
mungkin seperti ini ?



Saya juga bertanya diri saya sendiri , bersediakah saya mengambil keputusan unuk berubah ? Insyaallah suatu hari nanti . Semoga pintu hati saya terbuka untuk ke arah ini :') 
Ingatlah : Semua orang berhak menetukan kehidupan , ke arah mana mereka inginkan . Mungkin  mereka sudah memasang azam  mengiginkan menjalani kehidupan ke arah lebih baik cuma belum bersedia untuk melangkah ke arah itu :') 


Hanya anda yang berhak menetukan apa yang anda inginkan . Sekadar berkongsi rasa hati saya . Tiada kene mengena dengan sesiapa . Saya bercerita berdasarkan apa yang terdetik di hati dan naluri saya :') kebaikan anda dan saya dikongsi bersama .



No comments:

Post a Comment